Cookies managing
We use cookies to provide the best site experience.
Cookies managing
Cookie Settings
Cookies necessary for the correct operation of the site are always enabled.
Other cookies are configurable.
Essential cookies
Always On. These cookies are essential so that you can use the website and use its functions. They cannot be turned off. They're set in response to requests made by you, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms.
Analytics cookies
Disabled
These cookies collect information to help us understand how our Websites are being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customise our Websites for you. See a list of the analytics cookies we use here.
Advertising cookies
Disabled
These cookies provide advertising companies with information about your online activity to help them deliver more relevant online advertising to you or to limit how many times you see an ad. This information may be shared with other advertising companies. See a list of the advertising cookies we use here.
Flagship blog - cz

Nejudržitelnější byznysmen na světě?

Kdo by řekl, že Santa Claus vede u našich sousedů velmi úspěšný a udržitelný byznys? A ačkoliv si chceme o Vánocích užít jen klid a pohodu, měli bychom se od Santy nechat inspirovat jeho obchodními praktikami, které jsou v našem světě považovány za vysoce inovativní a společensky odpovědné. A jak že to dělá?


Zaměstnává znevýhodněné


Ostatní se Rudolfovi smáli, ale Santa moc dobře věděl, že jeho zářící červený nos není deformita, nýbrž konkurenční výhoda. Teď Rudolf běhá v čele sání a jeho nos tvoří přirozené osvětlení při každoročních nočních cestách.


Logistika za podpory čisté energie


Jedny sáně. Osm sobů. Jediná noc. Domovy všech dětí i dospělých v celém (anglo-americkém) světě a bezvýhradně čistá a obnovitelná energie. Učte se!


Nadstandardní spolupráce


Zdá se, že jeho elfové mají licenční dohody s většinou významných výrobců hraček a elektroniky na světě. Férovým jednáním a dlouhodobou spoluprací zůstává Santova pozice na trhu neohrožena.


Podpora zákazníků


Santa neutrácí za zbytečný marketing. Nejen, že jsou jeho zákazníci neobyčejně věrní jeho značce, rodiče se sami dobrovolně nabízí, že budou sloužit jako jeho hlavní marketingoví partneři.


Nikdy neslibuje nemožné


Santa nikdy neslibuje dětem vše, co si žádají. Jasně jim dává najevo, že to, co dostanou, záleží na tom, jestli budou hodní nebo jestli budou zlobit. Sami tak mají odpovědnost za výsledek.


Nulová zaměstnanecká fluktuace


Už jste někdy slyšeli, že by některý ze sobů nebo elfů přešel k jiným svátkům? Ne, to se ještě nestalo a ani nestane. Santa tak nemá žádné náklady na hledání, přijímání či zaškolování nových zaměstnanců.


Přijímá diverzitu


Santa už od počátku věděl, že zaměstnáváním elfů a sobů zajistí svému týmu přidanou hodnotu a to díky jejich rozlišným schopnostem a znalostem.


Obrovské množství dat


Dlouho před Facebookem nebo Googlem Santa přesně věděl, kdo si co přeje. Ještě zajímavější ale je (především pro Evropskou komisi), že věděl, kdo byl hodný a kdo zlobil.


Crowdfunding


Vzhledem k tomu, že Santa drží svůj byznys v rodině, moc se neví o jeho způsobech financování. Neoficiální zdroje ale říkají, že využívá crowdfunding, aby pokryl většinu svých nákladů.

A nemluvě o tom, že prakticky jeden celý měsíc v roce se mluví jen o něm. Santův byznys je prostě odpovědná značka, která je s námi už po staletí. Tak se pojďme učit. 


Krásné Vánoce! :-)